7 egészségfenntartó szokás a családban

A családban, a szülők felelnek önmaguk és a gyermekeik egészségéért. Nem elég csak a gyermek alapvető szükségleteit kielégíteni, különös tekintettel kell lenni a gyermek és persze önmagunk testi, lelki, szellemi és érzelmi egészségéért. Mutatunk 7 tippet, amelyek segíthetnek a család egészségének megőrzésében.
7 egészségfenntartó szokás a családban

1. Az egészséges táplálkozás fontossága

A gyerekeknek változatos táplálkozásra van szükségük. Természetesen, a szülőnek kell példát mutatnia az étkezéseben is, mint ahogyan mindenben. Nem várhatjuk el a gyerektől, hogy uzsonnára répasalátát egyen, ha mi hamburgert rendeltünk magunknak. A szülő egy minta a gyermeke számára. Ha azt látja, hogy anya és apa sok gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt, neki is igénye lesz ezekre a táplálékokra.

2. A testmozgás nem csak a testi egészségre hat

A testmozgás nem csak fizikailag tesz egészségessé, de energiával is ellát, és a lélekre is pozitívan hat. A gyerekeket egészen kicsi koruktól a mozgás szeretetére szükséges nevelni, hogy az iskolában ne fanyalogva vegyenek részt a testnevelés órákon és iskolán kívül is legyen kedvük mozogni, sportolni.

3. Esti séták

Este, vacsora után menjen a család közös sétákra. Nincs is annál jobb, amikor az esti séta alatt beszéli meg a család, hogy kivel, mi történt aznap. A közeli erdőben is érdemes kirándulni és nagy sétákat tenni, mivel a természet közelsége számtalan pozitív hatással ajándékozhat meg bennünket. A természet közelsége jó hangulatot eredményez, pozitívan hat a tüdő egészségére, jót tesz a csontoknak és a szívnek is.

4. Pozitív hozzáállás

Ha mindig csak morgunk valami miatt, az nem csak beteggé tesz, de a gyermek is ezt a viselkedést tartja majd természetesnek. Minden rosszban találni kell valami jót, és mindenből a legjobbat kell kihoznunk. A gyermeknek is meg kell tanulnia, hogy az élet sok esetben gördít elénk akadályokat, de csakis rajtunk múlik, hogyan oldunk meg egy-egy bonyolultabb helyzetet.

5. Szeressük, amit csinálunk

A gyerekek kedvét nagyon el lehet venni a felnőtt élettől, ha mindig csak elégedetlenkedünk, vagy nem szeretjük a munkánkat. Hogyan várhatjuk el a kamasz gyermekünktől, hogy megfelelő pályát válasszon magának, ha mi sem vagyunk elégedettek a sajátunkkal?

6. Ne tartsuk magunkban az érzelmeinket

A stressz megbetegít. Fontos, hogy a negatív és a pozitív élményeinket, érzéseinket is megosszuk a családtagjainkkal, hiszen ezzel arra tanítjuk meg a gyermeket, hogy a családra lehet számítani, és történjék bármi, a családtagok mindig ott lesznek egymásnak, hogy segítsék egymást a nehezebb élethelyzetekben is.

7. Vitázni, érvelni lehet, veszekedni nem

A sorozatos veszekedések megrémítik a gyerekeket. Az egészséges vitának, érveléseknek helye van a családban, hiszen ez nagyon sok készséget és képességet fejleszt. A veszekedésnek, a kiabálásnak, a civakodásnak azonban romboló hatása van, stresszt generál a szervezetben, ez pedig a testi és lelki egészségre is negatívan hat.

Kapcsolódó cikkek

Tomatis módszer - Tomatis terápia - Tomatis tréning - Blaschek László interjúja

Tomatis módszer

Alfred Tomatis terápiáját már Magyarországon is alkalmazzák.

5 érdekes infó a tinédzserekről

5 érdekes infó a tinédzserekről

Tinédzsernek lenni nem könnyű. Igazi érzelmi hullámvasúton száguldoznak, ember legyen a talpán, aki követni tudja ezeket a változásokat. Ismerjük meg őket, hogy könnyebb legyen velük élni!

Hogyan állítsuk meg az időt?

Hogyan állítsuk meg az időt?

Természetesen, nem lehet megállítani az időt, viszont rajtunk múlik, hogy mennyi időt töltünk a gyermekünkkel. Az idő, hamar elrepül és az sem mindegy, hogy a gyermekünk, hogyan gondol a gyerekkorára. Mutatjuk, hogy miért töltsünk sok időt a gyermekünkkel