7 egészségfenntartó szokás a családban

A családban, a szülők felelnek önmaguk és a gyermekeik egészségéért. Nem elég csak a gyermek alapvető szükségleteit kielégíteni, különös tekintettel kell lenni a gyermek és persze önmagunk testi, lelki, szellemi és érzelmi egészségéért. Mutatunk 7 tippet, amelyek segíthetnek a család egészségének megőrzésében.
A szülői minta meghatározó - 7 egészségfenntartó szokás a családban – mint ahogyan az egészségtudatos szemlélet is.

1. Az egészséges táplálkozás fontossága

A gyerekeknek változatos táplálkozásra van szükségük. Természetesen, a szülőnek kell példát mutatnia az étkezéseben is, mint ahogyan mindenben. Nem várhatjuk el a gyerektől, hogy uzsonnára répasalátát egyen, ha mi hamburgert rendeltünk magunknak. A szülő egy minta a gyermeke számára. Ha azt látja, hogy anya és apa sok gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt, neki is igénye lesz ezekre a táplálékokra.

2. A testmozgás nem csak a testi egészségre hat

A testmozgás nem csak fizikailag tesz egészségessé, de energiával is ellát, és a lélekre is pozitívan hat. A gyerekeket egészen kicsi koruktól a mozgás szeretetére szükséges nevelni, hogy az iskolában ne fanyalogva vegyenek részt a testnevelés órákon és iskolán kívül is legyen kedvük mozogni, sportolni.

3. Esti séták

Este, vacsora után menjen a család közös sétákra. Nincs is annál jobb, amikor az esti séta alatt beszéli meg a család, hogy kivel, mi történt aznap. A közeli erdőben is érdemes kirándulni és nagy sétákat tenni, mivel a természet közelsége számtalan pozitív hatással ajándékozhat meg bennünket. A természet közelsége jó hangulatot eredményez, pozitívan hat a tüdő egészségére, jót tesz a csontoknak és a szívnek is.

4. Pozitív hozzáállás

Ha mindig csak morgunk valami miatt, az nem csak beteggé tesz, de a gyermek is ezt a viselkedést tartja majd természetesnek. Minden rosszban találni kell valami jót, és mindenből a legjobbat kell kihoznunk. A gyermeknek is meg kell tanulnia, hogy az élet sok esetben gördít elénk akadályokat, de csakis rajtunk múlik, hogyan oldunk meg egy-egy bonyolultabb helyzetet.

5. Szeressük, amit csinálunk

A gyerekek kedvét nagyon el lehet venni a felnőtt élettől, ha mindig csak elégedetlenkedünk, vagy nem szeretjük a munkánkat. Hogyan várhatjuk el a kamasz gyermekünktől, hogy megfelelő pályát válasszon magának, ha mi sem vagyunk elégedettek a sajátunkkal?

6. Ne tartsuk magunkban az érzelmeinket

A stressz megbetegít. Fontos, hogy a negatív és a pozitív élményeinket, érzéseinket is megosszuk a családtagjainkkal, hiszen ezzel arra tanítjuk meg a gyermeket, hogy a családra lehet számítani, és történjék bármi, a családtagok mindig ott lesznek egymásnak, hogy segítsék egymást a nehezebb élethelyzetekben is.

7. Vitázni, érvelni lehet, veszekedni nem

A sorozatos veszekedések megrémítik a gyerekeket. Az egészséges vitának, érveléseknek helye van a családban, hiszen ez nagyon sok készséget és képességet fejleszt. A veszekedésnek, a kiabálásnak, a civakodásnak azonban romboló hatása van, stresszt generál a szervezetben, ez pedig a testi és lelki egészségre is negatívan hat.

Kapcsolódó cikkek

Az egészség fontos - A család immunrendszerének erősítése 5 módon- ezért az egészséges életmódot szükséges előnyben részesíteni.

A család immunrendszerének erősítése 5 módon

Az immunrendszer védelme kiemelten fontos. Amennyiben nem táplálkozunk egészségesen, az immunrendszerünk meggyengül, így teret és lehetőséget adunk a kórokozók támadásainak.

Nem lehet mindig segíteni - Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?- néha nemet kell mondani, még ha rossz érzés is.

Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?

Nemet mondani nem könnyű. Azonban, néha nem árt gyakorolni, hiszen mindenki teherbíró képessége véges. Csak rajtunk múlik, csak tőlünk függ, hogy kinek, mikor engedünk, és hogyan szervezzük az életünket. Mutatjuk, hogyan mondjunk nemet úgy, hogy ne bántsu

A szülőségből is lehet szabadságot kivenni - 6 pihenési mód a szülők számára –ez jó hatással van a gyermek fejlődésére és a házasságra is.

6 pihenési mód a szülők számára

A szülőség egy örök körforgás. Néha muszáj szabadságot kivenni, hiszen ezek a napok feltöltik a szülőt, melynek pozitívumait a gyermek is megérzi.