Nem biztos, hogy csak az éhség miatt eszik a gyermek

A gyerekek nem mindig csak akkor esznek, ha éhesek, hanem gyakran nyúlnak akkor is étel után, ha az érzelmeik nincsenek rendben. Amennyiben a gyermek alapvetően kiegyensúlyozottan étkezik, azaz a napi 3 főétkezés mellett még uzsonnát és tízórait is eszik, de ennyi étkezés mellett is éhesnek érzi magát, úgy gyanakodhatunk arra, hogy valami nincs rendben a gyermek érzelmi világával.
A szülőnek kell kontrollálnia - Nem biztos, hogy csak az éhség miatt eszik a gyermek- a gyermeke étkezését.

Okok, amiért a gyermek akkor is eszik, amikor valójában nem is éhes

A gyermek számtalan ok miatt nyúlhat az étel után. Ilyen ok lehet a depresszió, a fáradtság, a harag és a magány. Egyes gyerekek még akkor is sokat ehetnek, ha boldogok, bizonytalanok, csalódottak, de az unalom és a bennük dúló feszültség miatt is érezhetik azt, hogy bármennyire is nem éhesek, enniük kell.

A mértéktelen evés veszélyei

Amennyiben a gyermek sok ételt vesz magához, illetve akkor is eszik, amikor nem éhes, ez nagy veszélyt jelent az egészségére, hiszen el is hízhat. A súlyfelesleg pedig sok betegség okozója lehet. Ilyen a gyerekkori cukorbetegség kialakulása, de a szívet is megterheli a súlytöbblet, így nekünk, szülőknek kell odafigyelni a gyermek étkezésére. A szülőnek sem szabad az ételre jutalomként, jutalmazási eszközként gondolni. A gyermeknek egészen pici korától meg kel tanulnia, hogy csak kevés édességet ehet, és amikor valami bántja, vagy éppen nagyon boldog, ne étellel jutalmazza meg saját magát.

Amikor a gyermeket szeretnénk megdicsérni, ne édességgel, vagy étellel jutalmazzuk, hanem dicsérő szavakkal. A pozitív visszacsatolás jó hatással van a gyermek önértékelésére. Amennyiben nem étellel jutalmazunk, úgy a gyermek nagyobb motivációt fog érezni az egészséges életvitel kialakítására is.

Családi magazin cikk közepi banner

Miben segíthet a szülő?

A szülő elsődleges feladata az, hogy észrevegye azokat a jeleket, amelyek miatt a gyermek az ételt részesíti előnyben. A gyerekkel sokat szükséges beszélgetni, hiszen a kommunikáció segíthet kideríteni, ha a gyermeket bántja valami, ha szorong, de az is egy figyelmeztető jel, ha a gyermek, akkor is eszik, ha boldog, ha minden rendben van a lelkiállapotával.

A gyerekek gyakran unatkoznak, de ez ellen szintén a szülőnek szükséges lépéseket tenni, hiszen nagyon sok gyermek éppen azért hízik el drasztikusan, mert unaloműzésként nyúl valamilyen harapnivalóért.

A szülőnek olyan egészséges alternatívákat kell felajánlania a gyermekének, aminek nincs köze az étkezéshez. Sokkal inkább az egészséges életvitelhez. Ez lehet bármilyen sport vagy szabadidős tevékenység, amely mind testileg, mind lelkileg jó hatással van a gyermek egészségére.

Az étkezést nem csak visszaszorítani kell, hanem az egészséges táplálkozásra is nagy hangsúlyt kell fektetni. Az étrend tartalmazzon minél több zöldséget és gyümölcsöt. Természetesen, édességet, desszertet is ehet a gyermek, de a mértékletesség nagyon fontos, hiszen így elkerülhetjük, hogy a gyermeknek súlyproblémái legyenek.

Kapcsolódó cikkek

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

Számos súlyos betegség vezethető vissza a mozgás, illetve a vitaminok hiányára.

Nem lehet mindig segíteni - Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?- néha nemet kell mondani, még ha rossz érzés is.

Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?

Nemet mondani nem könnyű. Azonban, néha nem árt gyakorolni, hiszen mindenki teherbíró képessége véges. Csak rajtunk múlik, csak tőlünk függ, hogy kinek, mikor engedünk, és hogyan szervezzük az életünket. Mutatjuk, hogyan mondjunk nemet úgy, hogy ne bántsu

A következetes szülők - A szülői nevelési stílusa formálja a gyermeket – nevelési elvei a legjobbak.

A szülői nevelési stílusa formálja a gyermeket

Nem mindegy, hogy milyen a szülő nevelési stílusa. A cikkből kiderül, hogy mely nevelési stílus a legideálisabb a gyermek egészséges személyiségfejlődése, a jövője szempontjából.