6 pihenési mód a szülők számára

A szülőségből nem lehet szabadságra menni. Viszont néha időt kell szánni a pihenésre, mert a folyamatos stressz sok betegség okozója lehet. A kikapcsolódáshoz adunk ötleteket.
A szülőségből is lehet szabadságot kivenni - 6 pihenési mód a szülők számára –ez jó hatással van a gyermek fejlődésére és a házasságra is.

1. Elmerülni egy jó könyvben

Amikor a gyermek végre elaludt, nem a világ megváltására kell törekednünk, vagyis nem mindig szabad csak az elvégzendő feladatokra koncentrálni, hanem ilyen alkalmakkor kell megteremteni az úgynevezett én - időket. Vegyünk le a könyvespolcról egy izgalmas könyvet, amelyet már régóta szerettünk volna elolvasni. Készítsünk magunknak egy csésze kávét, vagy gyógyteát, helyezkedjünk el kényelmesen a kanapén és olvasgassunk, míg a kicsi alszik.

2. Kötelező randi a szülőknek

Minden szülőnek havonta legalább egy alkalommal kötelező lenne egymással randevúzni. Ilyenkor a gyerekre bébiszitter vagy a nagyszülő is vigyázhat. A szenvedély lángját csak úgy lehet életben tartani, ha nem mindig minden a gyermek körül forog. Ettől még nem leszünk rossz szülők, sőt ettől csak még nagyobb odaadással vetjük magunkat a gyermeknevelésbe.

3. Egy kád forró víz csodákat tehet

A meleg vízben való üldögélés és pihenés nem csak a test izmainak ellazításában segíthet, de a léleknek is jót tesz. A fürdővízhez adhatunk valamilyen gyógynövényes illóolajat is. A levendula megnyugtat, de ha kicsit élénkebbek szeretnénk lenni, akkor a rozmaringot is választhatjuk.

4. Vegyünk ki szabadságot

Az anyaságból és apaságból, mint szerepből, nem lehet csak úgy kilépni, azonban már havi egyetlen nap is csodákat művelhet. Lehet ez egy kényeztető wellness, egy szabadnap, amelyet a párunkkal töltünk. Akármit is választunk, mindenképpen pozitív lesz a hatása. Lelkileg és fizikailag is megterhelő mindig csak a gyerekekkel és az otthoni teendőkkel foglalkozni. Hosszabb távon megtérülnek ezek az én és mi - idők, hiszen így a gyermekkel is sokkal harmonikusabb lesz a kapcsolatunk.

5. Szánjunk időt a régi barátokra

A barátság is fontos. Attól, hogy szülővé váltunk, még nem kell lemondani a baráti programokat. A gyerekek egyszer úgyis felnőnek, nekik is lesznek barátaik, így nekünk is szükségünk van olyan emberekre, akikre bármikor, bármiben számíthatunk.

6. A sport is sokat segíthet

A rendszeres mozgás nem csak az ideális alak elérésében segíthet, de a stresszcsökkentésben is kitüntetett szerepe van. Esténként akár együtt is futhatnak a szülők, addig egy bébiszitter is tud vigyázni a gyerekre. A közös mozgásnak kapcsolatépítő ereje is van, így érdemes megfontolni ezt a kikapcsolódási alternatívát.

Kapcsolódó cikkek

A kialvatlanság komoly problémákat okozhat a gyerekeknél

A kialvatlanság komoly problémákat okozhat a gyerekeknél

Sok szülő nem is sejti, hogy milyen nagy jelentősége van a megfelelő pihenésnek.

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

Számos súlyos betegség vezethető vissza a mozgás, illetve a vitaminok hiányára.

Az egyik családtag feszültsége - 6 jel, hogy a család stresszes - a többiekre is átragadhat.

6 jel, hogy a család stresszes

A stressz, a testet és a lelket is megnyomorítja. Hatását nem pusztán az adott családtag érzékeli, ez a családi kapcsolatokra is kihat.